Logorytmika dla 5, 6-latków 12-16.04.

 

1. ĆWICZENIA BUZI I JĘZYKA

cwiczenia buzi i jezyka dzieci swiata 1a kol 1

2. KOLOROWA DIETA - SŁUCHAJ I ZAZNACZAJ 
roznicowanie glosek jedzenie s sz 1kol 1
 
3. ZASYSAMY I UKŁADAMY PŁATKI ŚNIEGU !
cwiczenia oddechowe platki sniegu a kol 1
 
cwiczenia oddechowe platki sniegu b kol 1
 
4. ĆWICZENIE SŁUCHU WERBALNEGO- zabawa „Jedzie pociąg załadowany literą …np. o ” Dziecko podaje wyrazy rozpoczynające się tą głoską np. Ola, ołówek…; itd., zabawy z głoskami „Powtórz po mnie głoskę” - zabawa w „Echo” – rodzic wypowiada słowa, a dziecko je powtarza. Zmieniamy intonację, dynamikę i tempo.
5. MOJE ZWIERZĄTKA - Rytmiczne powtarzanie rymowanki z różnym natężeniem głosu, intonacją i w różnym tempie. Dopowiadanie do określeń przymiotnikowych zaproponowanych przez nauczyciela, nazw zwierząt z rymowanki, które do nich pasują: wierny jak… pies; sprytny jak… kot; kolorowy jak… papuga; śliski jak… ryba; łakomy jak… chomik; płochliwy jak… królik; puchatki jak… świnka morska.

Piesek, kotek i papuga,
A w akwarium ryba długa.
Chomik, królik, morska świnka
To zwierzątek jest rodzinka.
Wszyscy bardzo je kochamy,
Więc codziennie o nie dbamy.