Marzec

Drodzy Rodzice,

Po zasłużonym odpoczynku pora na powrót do nauki….to znaczy do zabawy. Zaraz po feriach…

3-latki przed feriami uczyły się odczuć: ziomno – cold /kəʊld/, gorąco – hot, kichać – sneeze /sniːz/, kaszleć – cough /kɒf/, chrapać – snore /snɔːr, mlaskać – smack your lips /smæk/, ziewać – yawn /jɔːn/.  Teraz wyruszą na wycieczkę w nieznane. Będą wędrowały przez dżunglę – jungle /ˈdʒʌŋ.ɡəl/, pustynię – desert /ˈdez.ət/ , przekraczały most – bridge /brɪdʒ/, wspinały się na górę – mountain /ˈmaʊn.tɪn/, by na końcu trafić do miasta i przechodzić przez ulicę – street /striːt/. Piosenka na ten miesiąc to „Pussy cat, pussy cat”.

4-latki rozpoczną naukę owoców. Jabłko – apple /ˈæp.əl/, gruszka – pear /peər/, śliwka – plum /plʌm/, wiśnia – cherry /ˈtʃer.i/, truskawka – strawberry /ˈstrɔː.bər.i/, banan – banana /bəˈnɑː.nə/, pomarańcza – orange /ˈɒr.ɪndʒ/, cytryna – lemon /ˈlem.ən/, winogrono – grape /ɡreɪp/, brzoskwinia – peach /piːtʃ/. Już wkrótce zaczniemy też śpiewać „Old MacDonald”.

5-latki będą poznawać ubrania: koszula – shirt /ˈʃɜːt/.), bluza – jumper /ˈdʒʌm.pər/, spódnica – skirt /skɜːt/, skarpetki – socks /sɒks/), buty – shoes /ʃuːs/, spodnie – trousers /ˈtraʊ.zəz/, krótkie spodenki – shorts /ʃɔːts/. Wykorzystywana struktura gramatyczna: What are you wearing? (Co masz na sobie?) – I’m wearing …. (Mam na sobie ……). Poznamy piosenkę „This old man”.

W poprzednim miesiącu 6-latki poznawały pokoje i je opisywały. Teraz będziemy uczyć się rzeczy w sypialni: poduszka – pillow /ˈpɪl.əʊ/, kocyk – blanket /ˈblæŋ.kɪt/, łóżko – bed, regał – shelf /ʃelf/, szafa – wardrobe /ˈwɔː.drəʊb/. Zaraz po opanowaniu tego materiału poznamy: na – on, w – in, pod – under /ˈʌn.dər/. Dzieci poznają pytanie: Where’s ……..?Gdzie jest ……….? I będą na nie odpowiadać: It’s on / in / under …………. . – To jest na/ w / pod ………….. . Poznamy piosenkę „This old man”.  

Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze efekty. Dzieci uczą się przez osłuchanie.