Thought of March

 

Thought of the month March 2024

 

"Dzień, w którym Pan stworzył nadzieję to prawdopodobnie ten sam kiedy stworzył wiosnę."

 

Drodzy Rodzice i Dzieci,

Dużymi krokami zbliża się wiosna, a w związku z tym…

3-latki zaczęły poznawać polskie zwierzęta oraz to co one jedzą: sarna – roe deer /rəʊ ˌdɪər/, wiewiórka – squirrel /ˈskwɪr.əl/, ptaszek – bird /bɜːd/, niedźwiedź – bear /beər/, siano – hay /heɪ/, orzeszki – nuts //nʌtz/, nasionka – seeds //siːds/, miód – honey /hʌn.i/. Z wiosną zbliża się pora porządków, więc nauczymy się także rymowanki o sprzątaniu, a przy okazji kilku czynności: myć okna – clean the windows, ścierać kurze z mebli – dust the self, robić pranie – do the laundry, myć naczynia – wash the dishes. Dzieci poznają również rymowankę o swoich imionach. Piosenka na ten miesiąc to: „Little Bo Peep” https://www.youtube.com/watch?v=rI8OiJ2TAtw

4-latki zaczęły już poznawać członków rodziny. Mama – mum /mʌm/, mummy /ˈmʌm.i/, tata – dad /dæd/, daddy /ˈdæd.i/, babcia – grandma /ˈɡræn.mɑː/, dziadek – grandad /ˈɡræn.dæd/, dzidziuś – baby /ˈbeɪ.bi/, siostra – sister /ˈsɪs.tər/, brat – brother /ˈbrʌð.ər/.

Zaraz potem poznamy owoce. Jabłko – apple /ˈæp.əl/, gruszka – pear /peər/, śliwka – plum /plʌm/, wiśnia – cherry /ˈtʃer.i/, truskawka – strawberry /ˈstrɔː.bər.i/, banan – banana /bəˈnɑː.nə/, pomarańcza – orange /ˈɒr.ɪndʒ/, cytryna – lemon /ˈlem.ən/, winogrono – grape /ɡreɪp/, brzoskwinia – peach /piːtʃ/. Piosenka na ten miesiąc to: The Bus Song https://www.youtube.com/watch?v=e_04ZrNroTo  

5-latki poznają życie na gospodarstwie. Kaczka – duck /dʌk/, koza – goat /ɡəʊt/, osioł – donkey /ˈdɒŋ.ki/, słońce – sun /sʌn/, motyl – butterfly /ˈbʌt.ə.flaɪ/, kwiatek – flower /flaʊər/, pole – field /fiːld/. Poznana struktura gramatyczna: Is it  …….e.g. a butterfly? Yes, it is. /No, it isn’t. Czy to…….np. motyl? Tak, to motyl. / Nie, to nie motyl. Poznamy piosenkę znana z wielu filmów He’s got the whole world in His hands (On w rękach ma cały świat) https://www.youtube.com/watch?v=-T1CLlMjiTw

6-latki poznawały pokoje i je opisywały. Teraz będziemy uczyć się rzeczy w sypialni: poduszka – pillow /ˈpɪl.əʊ/, kocyk – blanket /ˈblæŋ.kɪt/, łóżko – bed, regał – shelf /ʃelf/, szafa – wardrobe /ˈwɔː.drəʊb/. Zaraz po opanowaniu tego materiału poznamy: na – on, w – in, pod – under /ˈʌn.dər/. Dzieci nauczą się pytać: Where’s ……..?Gdzie jest ……….? I będą na nie odpowiadać: It’s on / in / under …………. . – To jest na/ w / pod ………….. . Poznamy piosenkę znana z wielu filmów He’s got the whole world in His hands (On w rękach ma cały świat) https://www.youtube.com/watch?v=-T1CLlMjiTw 

Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze efekty. Dzieci uczą się przez osłuchanie.

 

 

 

Thought of January 

 

Thought of the month Jan 2024

 

Śnieg rozbudza w Tobie wewnętrzne dziecko, aby znów marzyć i bawić się

 

Drodzy Rodzice i Dzieci,

Ostatni czas świętowaliśmy i odpoczywaliśmy od nauki i zabawy w Przedszkolu, jednak pora wracać do przedszkolnych obowiązków…. i przyjemności.

3-latki poznają jeszcze więcej kolorów: black /blæk/, white /waɪt/, brown /braʊn/. Będziemy także poznawać zabawy na śniegu: lepienie bałwana - snowman /ˈsnəʊ.mæn/, rzucanie snieżkami – snowball /ˈsnəʊ.bɔːl/, ślizganie na lodzie – ice /aɪs/, zjeżdżanie na sankach – sledge /sledʒ/ oraz chuchanie na palce zmarznięte od mrozu – frost /frɒst/. Będziemy śpiewać piosenkę Little Miss Muffet https://www.youtube.com/watch?v=4XoJ5CW_44s  

4-latki zaczną naukę części ciała: głowa – head /hed/, ramiona – shoulders /ˈʃəʊl.dərs/, kolana – knees /niːs/, palce stóp – toes /təʊs/, włosy – hair /heər/, ucho – ear /ɪər/, usta – mouth /maʊθ/, nos – nose /nəʊz/, oczy – eyes /aɪs/, brzuch – belly /ˈbel.i/. W rytm części ciała będziemy śpiewać piosenkę. Poza tym nauczymy się piosenki o piekarzu Muffin Man https://www.youtube.com/watch?v=fXFg5QsTcLQ    

5-latki będą się uczyć o przyborach: książka - book /bʊk/, bidon - water bottle /ˈwɔː.tə ˌbɒt.əl/, ołówek - pencil /ˈpen.səl/, gumka - rubber /ˈrʌb.ər/, piórnik - pencil case /ˈpen.səl ˌkeɪs/, plecak – bag, kanapnik – lunch box / /lʌntʃ. bɒks/. Wykorzystywana struktura gramatyczna to: How many…..? (Ile ….?). Nauczymy się piosenki dla babci i dziadka. W tym miesiącu nauczymy się również rymowanki Scott the Brave – o dzielnym chłopcu, który jednak słucha mamy.

6-latki poznają pokoje i kilka ustawionych w nich rzeczy: sypialnia – bedroom /ˈbed.ruːm/, łazienka – bathroom /ˈbɑːθ.ruːm/, kuchnia – kitchen /ˈkɪtʃ.ən/, jadalnia – dining room /ˈdaɪ.nɪŋ ˌruːm/, salon – living room /ˈlɪv.ɪŋ ˌruːm/, lampa – lamp, roślinka – plant, kanapa – sofa /ˈsəʊ.fə/, telewizor – TV /ˌtiːˈviː/. Wykorzystywana struktura gramatyczna to There is …/There are…. (Tam jest…/Tam są ….). Nauczymy się piosenki dla babci i dziadka. W tym miesiącu nauczymy się również rymowanki Scott the Brave - o dzielnym chłopcu, który jednak słucha mamy.

Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze efekty. Dzieci uczą się przez osłuchanie.

 

 

Thought of November

 

Thought of the month Nov 2023

 

 

"Jesień jest wielkim pudełkiem kredek do pokolorowania całego świata." 

 

Drodzy Rodzice i Dzieci,

W listopadzie i grudniu Dzieci będą poznawać nowe rzeczy.

3-latki poznają zwierzęta: kot - cat, pies - dog, ryba – fish, chomik – hamster, królik – rabbit, papuga – parrot. Później poznamy pokoje: sypialnia – bedroom /ˈbed.ruːm/, łazienka – bathroom /ˈbɑːθ.ruːm/, kuchnia – kitchen /ˈkɪtʃ.ən/, jadalnia – dining room /ˈdaɪ.nɪŋ ˌruːm/, salon – living room /ˈlɪv.ɪŋ ˌruːm/, a poza tym rzeczy, które można w nich robić. Piosenka na ten miesiąc to: This little piggy (Ta mała świnka) https://www.youtube.com/watch?v=bM8d-jXkhao

4-latki poznają egzotyczne dzikie zwierzęta: małpka - monkey /ˈmʌŋ.ki/, słoń – elephant /ˈel.ɪ.fənt/, zebra /ˈzeb.rə/ lub /ˈziː.brə/, żyrafa – giraffe /dʒɪˈrɑːf/, papuga – parrot /ˈpær.ət/, tygrys – tiger /ˈtaɪ.ɡər/, lew – lion /ˈlaɪ.ən/, wąż – snake /sneɪk/, krokodyl – crocodile /ˈkrɒk.ə.daɪl/. Będziemy się uczyć piosenki Sally the Camel (Wielbłądzica Sally) https://www.youtube.com/watch?v=K6dCVOC0AXI

5-latki będą się uczyć o kształtach: koło – circle /ˈsɜː.kəl/, kwadrat - square /skweər/, trójkąt – triangle /ˈtraɪ.æŋ.ɡəl/, prostokąt – rectangle /ˈrek.tæŋ.ɡəl/ oraz będą je opisywać, np. It’s a big blue circle. Nauczymy się piosenki o najmniejszym robaczku The littlest worm https://www.youtube.com/watch?v=bFcS-9jx5HE , a także rymowanki Eeny, Meeny.

6-latki już niedługo poznają czynności: rzucać – throw /θrəʊ/, kopać – kick /kɪk/, biegać – run /rʌn/, łapać – catch /kætʃ/, śpiewać – sing /sɪŋ/, wspinać – climb /klaɪm/, skakać – jump /dʒʌmp/, rysować – draw /drɔː/. Będziemy wykorzystywać formę: I can…. Potrafię./I can’t…… Nie potrafię.

Nauczymy się piosenki o najmniejszym robaczku The littlest worm https://www.youtube.com/watch?v=bFcS-9jx5HE , a także rymowanki Eeny, Meeny.

Dzieci w zerówkach podejmują już pierwsze próby czytania po angielsku. 

Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze wyniki. Dzieci uczą się przez osłuchanie.

W tekście powyżej pojawia się transkrypcja fonetyczna. Wymowa nie jest zapisywana polskimi literami ponieważ angielski zawiera wiele dźwięków, które są obce dla języka polskiego. Dzieci doskonale je opanowują, a nieumyślne spolszczanie słów wyrządziłoby więcej złego niż dobrego. Znaczenie tych „znaczków” można sprawdzić na internecie lub po prostu sprawdzając wymowę wpisując w przeglądarce „pronunciation dictionary” – słownik wymowy, a następnie odtworzyć nagrania pożądanych słów.

 

Thought of October

 

Thought of the month oct 2020

 

 

Wszystko czego naprawdę potrzebuję wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu.

 

 

Drodzy Rodzice i Dzieci,

Trochę nowości dotyczących zajęć języka angielskiego w Przedszkolu.

Najmłodsze dzieci były ostatnio na „wycieczce”, podczas której poznaliśmy zajęcia i rzeczy w ogrodzie i w domu: konewka – watering can, koszenie – mowing, kwiaty – flowers, żaba – frog, biedronka – ladybird, grill – barbecue, ślimak – snail.  W najbliższym czasie poznamy jeszcze kolory jesieni: red, yellow /ˈjel.əʊ/, blue, green /ɡriːn/ oraz proste czynności: hands up/down, clap your hands, stamp your feet, jump (ręce w górę/dół, klaszczemy, tupiemy, skaczemy). Będziemy śpiewać naszą pierwszą piosenkę po angielsku: Hickory Dickory Dock https://www.youtube.com/watch?v=ygcN65SlLFg  

4-latki poznają zwierzęta domowe: kot - cat /kæt/, pies - dog, mysz – mouse /maʊs/, kaczka – duck /dʌk/, kura – hen, świnia – pig, koń – horse /hɔːs/, krowa – cow /kaʊ/, owca – sheep /ʃiːp/, koza – goat /ɡəʊt/. Używają struktury gramatycznej: What’s this? – Co to? It’s a ……- To jest …….. . W tym miesiącu śpiewamy o 10 małych Indianach 10 little Indians https://www.youtube.com/watch?v=k0SkWCCWrF8

5-latki zaczynają naukę o zabawkach: balon - balloon /bəˈluːn/, łódź – boat /bəʊt/, piłka – ball /bɔːl/, lalka – doll /dɒl/, miś pluszowy – teddy bear /ˈted·i ˌbeər/, robot – robot /ˈrəʊ.bɒt/, samochód – car /kɑːr/, klocki - blocks. Używana struktura gramatyczna: This is my/This is your ……. – To mój/twój…………….. . Five little fishies (Pięć małych rybek) https://www.youtube.com/watch?v=euhYN-mIqPw  

6-latki  poznają uczucia: I’m happy (Jestem szczęśliwy), sad (smutny), thirsty /ˈθɜː.sti/ spragniony, hungry (głodny), cold (zimno), hot (gorąco), tired /taɪəd/ zmęczony. Będą ćwiczyć odpowiadanie na pytania: Are you happy? Are you tired?, itd. (Czy jesteś szczęśliwy? Czy jesteś zmęczony?) – Yes, I am. (Tak, jestem) / No, I’m not (Nie, nie jestem). Oprócz mówienia i słuchania, najstarsze dzieci z przedszkola będą też stawiać pierwsze kroki z umiejętnościami czytania po angielsku. Five little fishies (Pięć małych rybek) https://www.youtube.com/watch?v=euhYN-mIqPw  

 

Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze wyniki. Dzieci uczą się przez osłuchanie.

Na zajęciach języka angielskiego mówimy możliwie maksymalnie dużo po angielsku, także słówek uczymy się na podstawie obrazków, przedmiotów. W związku z tym dzieci mogą nie wiedzieć i często nie wiedzą jak odpowiedzieć na pytanie rodzica: Jak po angielsku jest…….? Dzieci uczą się komunikacji, obycia z językiem, a nie tłumaczenia. Są natomiast w stanie odpowiedzieć (czasem z pomocą) na pytania: What’s this? What colour is it? ………, itp. W tym wieku dzieci posiadają dużo większą znajomość bierną języka niż czynną, tj. rozumieją dużo więcej niż są w stanie same powiedzieć.

 

Thought of September

 

Thought of the month sep 2020

 

 

"Dzieci uczą się podczas zabawy. Najważniejsze jednak, że podczas zabawy uczą się jak się uczyć."

 

 

Drodzy Rodzice i Dzieci,

Po pełnych wrażeń wakacjach dzieci wróciły do przedszkola pełne wigoru i zapału do nauki i zabawy.

Najmłodsze dzieci (3-latki) zapoznały się z zasadami panującymi na zajęciach. Teraz poznają podstawowe zwroty: Hello, goodbye, thank you. Śpiewamy też piosenkę o jesiennych zbiorach (Pick an apple, pick an apple. Put it in the box! – tak samo dla pear, plum, cherry – zbieramy jabłka, gruszki, śliwki i wiśnie). Będziemy też wyrabiali refleks: fast/slow/heavy feet/hands oraz innymi rymowankami związanymi z ciałem.

4-latki przypominały sobie wszystko z poprzedniego roku. Obecnie zaczynamy realizować nowy materiał. Najpierw kolory: red, yellow /ˈjel.əʊ/, blue, green /ɡriːn/, black /blæk/, white /waɪt/, brown /braʊn/, a wkrótce także pink, purple /ˈpɜː.pəl/, orange /ˈɒr.ɪndʒ/, grey /ɡreɪ/. Zabawom towarzyszy piosenka o poznanych kolorach. Będą także się przedstawiać: What’s your name? I’m…….. .

5-latki powtórzyłu materiał z poprzedniego roku. Już wkrótce poznają słownictwo związane z klasą: window - okno /ˈwɪn.dəʊ/, table - stół /ˈteɪ.bəl/, chair – krzesło /tʃeər/, bin – kosz na śmieci /bɪn/, board - tablica /bɔːd/, picture – obrazek /ˈpɪk.tʃər/, door - drzwi /dɔːr/. Wykorzystywana struktura gramatyczna to: What’s this? – Co to? It’s a ….. – To jest …… W tym miesiącu uczymy się piosenki o psie imieniem BINGO https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

6-latki tak jak inne grupy przypominały sobie rzeczy z minionego roku. Obecnie poznajemy alfabet  - na śpiewająco , a następnie dni tygodnia w rytm piosenki 7 Days. Zaraz po tym poznają uczucia: I’m happy (Jestem szczęśliwy), sad (smutny), thirsty /ˈθɜː.sti/ spragniony, hungry (głodny), cold (zimno), hot (gorąco), tired /taɪəd/ zmęczony. Będą ćwiczyć odpowiadanie na pytania: Are you happy? Are you tired?, itd. (Czy jesteś szczęśliwy? Czy jesteś zmęczony?) – Yes, I am. (Tak, jestem) / No, I’m not (Nie, nie jestem). W tym miesiącu uczymy się piosenki o psie imieniem BINGO https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

 

Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze wyniki. Dzieci uczą się przez osłuchanie.

Na zajęciach języka angielskiego mówimy możliwie maksymalnie dużo po angielsku, także słówek uczymy się na podstawie obrazków, przedmiotów. W związku z tym dzieci mogą nie wiedzieć i często nie wiedzą jak odpowiedzieć na pytanie rodzica: Jak po angielsku jest…….? Dzieci uczą się komunikacji, obycia z językiem, a nie tłumaczenia. Są natomiast w stanie odpowiedzieć (czasem z pomocą) na pytania: What’s this? What colour is it? ………, itp.

W razie pytań proszę o kontakt na maila umieszczonego na stronie internetowej przedszkola.