Maj
Thought of May
Idealne lato jest wtedy, kiedy świeci słońce, powiewa bryza, ptaki śpiewają, a kosiarka jest zepsuta.
Drogie Dzieci i Rodzice,
Zaczynamy ostatnie zagadnienia w tym roku szkolnym. Po nich zostanie nam czas na powtórzenie materiału.
3-latki wyruszą poznawać uroki lata: piasek – sand /sænd/, lody – ice-cream /ˌaɪs ˈkriːm/, krab – crab /kræb/, muszelka – shell /ʃel/, ręcznik – towel /taʊəl/, zamek z piasku – sandcastle /ˈsændˌkɑː.səl/. W rytm rymowanki będziemy pytać o imiona. W tym miesiącu będziemy śpiewać piosenkę o małym pajączku: Itsy Bitsy Spider https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY .
4-latki poznają pogodę: będziemy pytać: What’s the weather like today? – Jaka dziś pogoda? A odpowiadać: It’s ….. słonecznie – sunny /ˈsʌn.i/, deszczowo - rainy /ˈreɪ.ni/, pochmurnie – cloudy /ˈklaʊ.di/, wietrznie – windy /ˈwɪn.di/, śnieżnie – snowy /ˈsnəʊ.i/, tęcza – rainbow /ˈreɪn.bəʊ/. Jeżeli czas pozwoli poznamy również ubrania: czapka – hat /hæt/, skarpetki – socks /sɒks/), buty – shoes /ʃuːs/, spodnie – trousers /ˈtraʊ.zəz/, koszulka – t-shirt /ˈtiː.ʃɜːt/, sukienka – dress /dres/, bluza – jumper /ˈdʒʌm.pər/, sandały – sandals. Piosenka na ten miesiąc to If you’re happy and you know it https://www.youtube.com/watch?v=M6LoRZsHMSs
5-latki poznają części ciała: głowa – head /hed/, uszy – ears /ɪərs/, oczy – eyes /aɪs/, nogi – legs, stopy – feet /fiːt/, ramiona – arms /ɑːmz/, palce u rąk – fingers /ˈfɪŋ.ɡərs/). Poznawana struktura gramatyczna: I’ve got…. – Mam…. . Będziemy śpiewać London bridge (Most londyński) https://www.youtube.com/watch?v=iJO91iNMb4c
6-latki poznają zawody swoich rodziców, a być może i swoje przyszłe: strażak - firefighter /ˈfaɪəˌfaɪ.tər/, policjant - police officer /pəˈliːs ˌɒf.ɪ.sər/, sprzedawca – shop assistant /ˈʃɒp əˌsɪs.tənt/, kierowca taksówki – taxi driver /ˈtæk.si ˌdraɪ.vər/, rolnik – farmer /ˈfɑː.mər/, doktor – doctor /ˈdɒk.tər/, budowniczy – builder /ˈbɪl.dər/, sekretarka – secretary /ˈsek.rə.tər.i/. Poznawana struktura gramatyczna: Czy on / ona jest – Is he / she ……. ? Is she a farmer? Is he a doctor? Tak / Nie. Yes, he is./ Yes, she is. // No, he isn’t./No, she isn’t. Będziemy śpiewać London bridge (Most londyński) https://www.youtube.com/watch?v=iJO91iNMb4c
Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze efekty. Dzieci uczą się przez osłuchanie.
Wymowę wyrazów można łatwo sprawdzić wpisując w przeglądarkę internetową: pronunciation dictionary – czyli słownik wymowy.
Marzec
Thought of March
Poprzez wiosnę Bóg mówi: " Jeszcze raz!"
Drodzy Rodzice i Dzieci,
W powietrzu czuć już wiosnę, więc wszystkie Dzieci również będą uczyć się angielskiego w ciepłym rytmie.
3-latki wyruszają na wiosenną wycieczkę. Mogą puszczać latawiec – kite /kaɪt/, skakać po kałużach – puddle /ˈpʌd.əl/, robić piknik – picnic oraz łowić ryby – fishing /ˈfɪʃ.ɪŋ/. Poza tym poznają wiatr – wind /wind/, deszcz – rain /rein/ oraz parasolkę – umbrella /ʌmˈbrel.ə/. Z Wiosną zbliża się pora porządków, więc nauczymy się także rymowanki o sprzątaniu, a przy okazji kilku czynności: myć okna – clean the windows, ścierać kurze z mebli – dust the self, robić pranie – do the laundry, myć naczynia – wash the dishes. W międzyczasie będziemy śpiewać fragment piosenki Old Mother Hubbard https://www.youtube.com/watch?v=30l7EinbOYg
4-latki będą uczyć się o owocach: jabłko – apple /ˈæp.əl/, gruszka – pear /peər/, śliwka – plum /plʌm/, wiśnia – cherry /ˈtʃer.i/, truskawka – strawberry /ˈstrɔː.bər.i/, banan – banana /bəˈnɑː.nə/, pomarańcza – orange /ˈɒr.ɪndʒ/, cytryna – lemon /ˈlem.ən/, winogrono – grape /ɡreɪp/, brzoskwinia – peach /piːtʃ/. W międzyczasie będziemy śpiewać fragment piosenki Old Mother Hubbard https://www.youtube.com/watch?v=30l7EinbOYg
5-latki poznają części ciała: głowa – head /hed/, uszy – ears /ɪərs/, oczy – eyes /aɪs/, nogi – legs, stopy – feet /fiːt/, ramiona – arms /ɑːmz/, palce u rąk – fingers /ˈfɪŋ.ɡərs/). Poznawana struktura gramatyczna: I’ve got…. – Mam ….. . Będziemy śpiewać część piosenki We are beautiful https://www.youtube.com/watch?v=NB5uizJmHsw
6-latki poznają jedzenie: ser – cheese /tʃiːz/, zupa - soup /suːp/, ziemniak – potato /pəˈteɪ.təʊ/, kurczak – chicken /ˈtʃɪk.ɪn/, ryż – rice /raɪs/, sok – juice /dʒuːs/, sałatkę – salad oraz rybę - fish. Uczymy się mówić co lubimy – I like …., a co nie – I don’t like …. . Będziemy śpiewać część piosenki We are beautiful https://www.youtube.com/watch?v=NB5uizJmHsw
Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze efekty. Dzieci uczą się przez osłuchanie.
Luty
Thought of February
Nie ważne jak długa jest zima. Po niej musi przyjść wiosna.
Drodzy Rodzice i Dzieci,
3-latki w lutym i marcu będą poznawać polskie zwierzęta oraz to co one jedzą: sarna – roe deer /rəʊ ˌdɪər/, wiewiórka – squirrel /ˈskwɪr.əl/, ptaszek – bird /bɜːd/, niedźwiedź – bear /beər/, siano – hay /heɪ/, orzeszki – nuts //nʌtz/, nasionka – seeds //siːds/, miód – honey /hʌn.i/. Z wiosną zbliża się pora porządków, więc nauczymy się także rymowanki o sprzątaniu, a przy okazji kilku czynności: myć okna – clean the windows, ścierać kurze z mebli – dust the self, robić pranie – do the laundry, myć naczynia – wash the dishes. Piosenka na ten okres to: „Pussy cat, pussy cat” https://www.youtube.com/watch?v=8DQxBdHyGVg
4-latki zaczęły już poznawać członków rodziny. Mama – mum /mʌm/, mummy /ˈmʌm.i/, tata – dad /dæd/, daddy /ˈdæd.i/, babcia – grandma /ˈɡræn.mɑː/, dziadek – grandad /ˈɡræn.dæd/, dzidziuś – baby /ˈbeɪ.bi/, siostra – sister /ˈsɪs.tər/, brat – brother /ˈbrʌð.ər/.
Piosenka na najbliższy czas to: Old MacDonald https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
5-latki poznają życie na gospodarstwie. Kaczka – duck /dʌk/, koza – goat /ɡəʊt/, osioł – donkey /ˈdɒŋ.ki/, słońce – sun /sʌn/, motyl – butterfly /ˈbʌt.ə.flaɪ/, kwiatek – flower /flaʊər/, pole – field /fiːld/. Poznana struktura gramatyczna: Is it …….e.g. a butterfly? Yes, it is. /No, it isn’t. Czy to…….np. motyl? Tak, to motyl. / Nie, to nie motyl. Piosenka, a właściwie kołysanka, na najbliższy czas to Hush Little Baby https://www.youtube.com/watch?v=f_raDpgx_3M Poznamy również krótki wierszyk o zapominalskim chłopczyku – Forgetful Jack.
6-latki poznawały pokoje i je opisywały. Teraz będziemy uczyć się rzeczy w sypialni: poduszka – pillow /ˈpɪl.əʊ/, kocyk – blanket /ˈblæŋ.kɪt/, łóżko – bed, regał – shelf /ʃelf/, szafa – wardrobe /ˈwɔː.drəʊb/. Zaraz po opanowaniu tego materiału poznamy: na – on, w – in, pod – under /ˈʌn.dər/. Dzieci nauczą się pytać: Where’s ……..? – Gdzie jest ……….? I będą na nie odpowiadać: It’s on / in / under …………. . – To jest na/ w / pod ………….. . Piosenka, a właściwie kołysanka, na najbliższy czas to Hush Little Baby https://www.youtube.com/watch?v=f_raDpgx_3M Poznamy również krótki wierszyk o zapominalskim chłopczyku – Forgetful Jack.
Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze efekty. Dzieci uczą się przez osłuchanie.
W razie pytań lub uwag zapraszam do kontaktu przez e-mail podany na stronie przedszkola.
Styczeń
Thought of January
Ciesz się z małych rzeczy, gdyż gdy pewnego dnia spojrzysz w przeszłość,
możesz zdać sobie sprawę, jak były to WIELKIE RZECZY.
Drodzy Rodzice i Dzieci,
Ostatni czas świętowaliśmy i odpoczywaliśmy od nauki i zabawy w Przedszkolu, jednak pora wracać do przedszkolnych obowiązków…. i przyjemności.
3-latki poznają jeszcze więcej kolorów: black /blæk/, white /waɪt/, brown /braʊn/. Będziemy także poznawać zabawy na śniegu: lepienie bałwana - snowman /ˈsnəʊ.mæn/, rzucanie snieżkami – snowball /ˈsnəʊ.bɔːl/, ślizganie na lodzie – ice /aɪs/, zjeżdżanie na sankach – sledge /sledʒ/ oraz chuchanie na palce zmarznięte od mrozu – frost /frɒst/. Piosenka na ten miesiąc to: Humpty Dumpty https://www.youtube.com/watch?v=nrv495corBc
4-latki zaczną naukę części ciała: głowa – head /hed/, ramiona – shoulders /ˈʃəʊl.dərs/, kolana – knees /niːs/, palce stóp – toes /təʊs/, włosy – hair /heər/, ucho – ear /ɪər/, usta – mouth /maʊθ/, nos – nose /nəʊz/, oczy – eyes /aɪs/, brzuch – belly /ˈbel.i/. W rytm części ciała będziemy śpiewać piosenkę. Poza tym nauczymy się piosenki o Marysi i jej owieczce https://www.youtube.com/watch?v=aTrtKikAW6E
5-latki będą się uczyć o kształtach: koło – circle /ˈsɜː.kəl/, kwadrat - square /skweər/, trójkąt – triangle /ˈtraɪ.æŋ.ɡəl/, prostokąt – rectangle /ˈrek.tæŋ.ɡəl/ oraz będą je opisywać, np. It’s a big blue circle. Piosenka na najbliższy czas to This old man https://www.youtube.com/watch?v=aTG1jffWuFs
6-latki poznają pokoje i kilka ustawionych w nich rzeczy: sypialnia – bedroom /ˈbed.ruːm/, łazienka – bathroom /ˈbɑːθ.ruːm/, kuchnia – kitchen /ˈkɪtʃ.ən/, jadalnia – dining room /ˈdaɪ.nɪŋ ˌruːm/, salon – living room /ˈlɪv.ɪŋ ˌruːm/, lampa – lamp, roślinka – plant, kanapa – sofa /ˈsəʊ.fə/, telewizor – TV /ˌtiːˈviː/. Wykorzystywana struktura gramatyczna to There is …/There are…. (Tam jest…/Tam są ….). Piosenka na najbliższy czas to This old man https://www.youtube.com/watch?v=aTG1jffWuFs
W tym roku szkolnym dzieci z zerówek obok mówienia uczą się także czytania słów, które poznajemy na zajęciach języka angielskiego.
Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze efekty. Dzieci uczą się przez osłuchanie.
Listopad
Thought of November
Drodzy Rodzice i Dzieci,
W listopadzie Dzieci poznają nowe rzeczy.
3-latki poznają przymiotniki i czynności: faster (szybciej), slowly (powoli), clap your hands (klaszcz), hands up/down (ręce w górę/dół), fly (latać), swim (pływać), jump (skakać), stamp your feet (tupać). Poznają zwierzęta: kot - cat, pies - dog, ryba – fish, chomik – hamster, królik – rabbit, papuga – parrot. Już teraz uczymy się o pokojach: sypialnia – bedroom /ˈbed.ruːm/, łazienka – bathroom /ˈbɑːθ.ruːm/, kuchnia – kitchen /ˈkɪtʃ.ən/, jadalnia – dining room /ˈdaɪ.nɪŋ ˌruːm/, salon – living room /ˈlɪv.ɪŋ ˌruːm/, a poza tym rzeczy, które można w nich robić. Będziemy śpiewać kolejną piosenkę po angielsku – Ba ba black sheep https://www.youtube.com/watch?v=CRHvTTOR8Ns
4-latki wkrótce poznają dzikie zwierzęta egzotyczne: małpka - monkey /ˈmʌŋ.ki/, słoń – elephant /ˈel.ɪ.fənt/, zebra /ˈzeb.rə/ lub /ˈziː.brə/, żyrafa – giraffe /dʒɪˈrɑːf/, papuga – parrot /ˈpær.ət/, tygrys – tiger /ˈtaɪ.ɡər/, lew – lion /ˈlaɪ.ən/, wąż – snake /sneɪk/, krokodyl – crocodile /ˈkrɒk.ə.daɪl/. Będziemy się uczyć piosenki o najmniejszym pająku Itsy Bitsy Spider https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY
5-latki będą uczyć się o przyborach: książka - book /bʊk/, bidon - water bottle /ˈwɔː.tə ˌbɒt.əl/, ołówek - pencil /ˈpen.səl/, gumka - rubber /ˈrʌb.ər/, piórnik - pencil case /ˈpen.səl ˌkeɪs/, plecak – bag, kanapnik – lunch box / /lʌntʃ. bɒks/. Wykorzystywana struktura gramatyczna to: How many…..? (Ile ….?). Będziemy śpiewać piosenkę The farmer in his house.
Nauczymy się też zabawnego wierszyka Winter Walk o zimowym spacerze.
6-latki już niedługo poznają czynności: rzucać – throw /θrəʊ/, kopać – kick /kɪk/, biegać – run /rʌn/, łapać – catch /kætʃ/, śpiewać – sing /sɪŋ/, wspinać – climb /klaɪm/, skakać – jump /dʒʌmp/, rysować – draw /drɔː/. Będziemy wykorzystywać formę: I can…. Potrafię./I can’t…… Nie potrafię.
Będziemy śpiewać piosenkę The farmer in his house. Nauczymy się też zabawnego wierszyka Winter Walk o zimowym spacerze.
!!! W tym roku w grupach 6-latków, realizowana jest innowacja – dzieci uczą czytać poznawane słowa po angielsku – Early Global Readers – Wczesne czytanie po angielsku. Choć jest to trudna czynność, dobrze sobie radzą. Póki co nauczyliśmy się czytać uczucia z poprzedniego rozdziału.
!!! Pod koniec listopada dzieci z grup 4, 5, 6-latków będą obchodzić na zajęciach angielskiego Święto Dziękczynienia – Thanksgiving Day.
Warto powtarzać z dziećmi przerabiany materiał w domu - codziennie, gdyż to gwarantuje najlepsze wyniki. Dzieci uczą się przez osłuchanie.
W tekście powyżej pojawia się transkrypcja fonetyczna. Wymowa nie jest zapisywana polskimi literami ponieważ angielski zawiera wiele dźwięków, które są obce dla języka polskiego. Dzieci doskonale je opanowują, a nieumyślne spolszczanie słów wyrządziłoby więcej złego niż dobrego. Znaczenie tych „znaczków” można sprawdzić na internecie lub po prostu sprawdzając wymowę wpisując w przeglądarce „pronunciation dictionary” – słownik wymowy, a następnie odtworzyć nagrania pożądanych słów.
W razie pytań lub sugestii proszę o kontakt na email podany na stronie przedszkola.
Strona 1 z 2